Saturday, October 07, 2006

انت مين؟؟بلاش قولى انا مين؟؟




امبرياليه ليبراليه علمانيه اشتراكيه و معرفش مين
كفايه على يسارى و ديموقراطى معتدل على اشتركيين و طبعا يمين
ساداتى ناصرى وفدى و دلوقتى تجمع و غد و برضه معرفش مين
شايفنكم و معا من اجل التغيير و اخوان مسلمين و متنساس الحزب الوطنى التقيل
تيار اسلامى و لا سلفى و لا مع مين
سنه ولا شيعه و الحق بقى فيه بهائيين
تبع الحكومه ولا ضدها و لا خايف تقول بصوت عالى و م المخروسين
اقولك ممكن تكون لا كده و لا كده وتطلع عميل
استنى كده ارجع اقلب فى صفحى
يالهوى ده فيه تجمع لقيته اسمه اللادينيين
ماركسى و لا غيره و ياريت متنساش تقولى غيره مين
بلاش تقولى انت مين
ممكن تقولى انا مين و فين لحسن مش شايفنى عل الخريطه
اقولك بلاش قولى ايه كل دول و ادينى ايدك
وخد بايدى و رينى مين كل دول
ارسملى شجره بجدور كتيره تحت طين و ارض
وسيبنى حالزق نفسى ورقه اول ما الاقى نفسى
فكرك يكون احسنلى ادوب وسط طين
و اطلع بجدر نخله عاليه
مش مهم عندى عاليه قد ايه
الاهم ليها جدر و ليها اصل و وسط طين

1 Comments:

At 9:38 AM, Blogger bluestone said...

عندك حق بصراحة .. المشهد دلوقتي عامل زي السلطة لما الواحد اتبرجل .. من مدة كانت في دماغي نظرية سميتها نظرية الفتفوتة في المئة .. كنت بتكلم مع احد الاصدقاء وكان قاعد يقسم مش عارف الليبراليين كام في المية من الناس والاشتراكيين مش عارف قد ايه وبتوع الغد وكفاية إلخ .. وبعدين لقيتني بختلف مع كل دول وغيرهم كمان .. واكيد انا مش حزب وطني (استغفر الله) .. فلقيتني بقوله (انا فتفوتة في المية) .. انا الاتجاه بتاعي .. وامثل فتفوتة % ..

وبصراحة لقيت كده اعقل بكتير واكثر أمانا ومصداقية

تحياتي

 

Post a Comment

<< Home