Wednesday, December 27, 2006

مستنيااك

Photobucket - Video and Image Hosting


(1)

سانتا العزيز

صحيح أنت حدوته

صحيح كلهم بيقولوا انك مش موجود

حتى أنا نفسى

بس من زمااان و لحد دلوقتى و النونو اللى جوه

عندها استعداد للحواديت و الجنيات و سانتا كلوز

و حتى كونها ممكن تطير زى سوبر مان زى ما كانت بتعمل زمان

و تقف على أطراف بلكونتها بعبايتها الطايره...

كنت باقول ايه؟؟

كنت باقولك متنساش تعدى عليا انا مستنياك متتأخرش

و كل اللى عايزاه استلف عربيتك

و أطير فى رحله وسط النجوم

صحيح أنا مكنتش طفله مطيعه فى اى وقت

بس اتمنى تحققلى حلمى

مستنيااك

(2)

العزيزه 2006

أعذرينى أتهمتك أنك كئيبه و ممله و عايزاكى تعدى بقى و كفايه عليكى

بس لما رجعت افكر فيكى

لقيتك من السنين اللى مش حأقدر انساها

بحلوها و مرها

بناسها و أحداثها و ذكرياتها

و حتى الاماكن و الأوقات اللى قضيتها فيكى

و الأفراح اللى حضرتها و شفتها لأقرب الناس ليا

فيكى لقيت حاجات كتير و اتعرفت على حاجات كتير

حتى فيا

صحيح احداثك كانت مفاجئه و متلاحقه و سريعه

من خط واقف ميت لصعود لهبوط لضربات منتظمه و ثابته

بس بكل تقلباتك دى اثرت فيا كتير

فيكى رحت اسكندريه فى الشتا

و كانت من احلى زياراتى ليها

و احلى وقت حسيت بدفا العيله و جنون البحر

فيكى ارتبطت بشغلى و ناسه

و فيكى كان لازم اسيبه لما ملقتش نفسى فيه

وفيكى وقف جنبى ناس كتير اوى و سندونى

فيكى حصلى كتير اوى

عشان كده أعذرينى

انت مهمه عندى و مكنتيش ممله

ومع اخر انفاسك

انا راضيه عن كل لحظه فيكى

و عن احداثك بشكل كبير

زى ما انا مقتنعه انى مع رضايا ده

عايزه اقلب صفحتك ل 2007 جديده

و احداث جديده و ذكريات جديده

مستنياها ومستنيانى

(3)

2007

لسه متعرفتش عليكى

بس مستنياكى بترقب و حاطه عليكى

آماال كبيره لأول مره

أتمنى تكونى رحيمه بينا

(4)

ياترى اللى بيعيش الزمن احنا؟

ولا الزمن هو اللى بيعشنا؟؟


8 Comments:

At 2:52 AM, Blogger عمرو عزت said...

ممكن ييجي سانتا كلوز
ليه لأ؟


بس انتي طماعة فعلا
مش عاوزة هدية بس
لأ
عاوزة العربية بتاعته كمان؟

 
At 11:32 PM, Blogger Dananeer said...

تخيل انى لسه كنت حارد عليك امبارح
لقيت رساله التهديد بتاعه لينك دوت نت عشان الفاتوره

مش معقول بجد
حابتدى اشك فيك

عموما انا كنت عايزه اقولك يا هلا
نورت البلوج
و مبروك و كل سنه و انت طيب

والله انا مش طماعه
مستخسرين فيا عربيه
ماشى

 
At 5:41 AM, Blogger عمرو عزت said...

هي وصلت لتهديد واحدة من قيادات تجمع 5 ديسمبر

مش لازم نسكت علي الموضوع ده
طلعيلهم الكارنيه علي طول يا دنانير


و بالنسبة لعربية بابا نويل فما تغلاش عليكي و الله
بس دي مصدر رزقه
و حرام نعمل فيه كده في الموسم ده
و لا إيه ؟

 
At 2:10 AM, Blogger Dananeer said...

(">)

 
At 7:18 PM, Blogger محمود عزت said...

جميل يا دنانير

جميل :)

 
At 9:24 AM, Blogger Dananeer said...

محمود انت اللى جميل بجد
مش حاقولك عجبتنى اريد ان ارى الله قد ايه

 
At 1:17 PM, Anonymous Anonymous said...

انت كاتباها حلو قوي تسلم ايدك وكمان احساسك عالي بدرجة كبيرة يلا يابختك ياعم
عارفه.....كان نفسي اكتب من زمان عن 2006 بس غريبة قوي انا مفكلاتش في 2007 خالص وكاني اتعودت السنة تيجي وتمشي وبعد كده اكتب عنها
ممكن اكتب عنها بعدك؟؟

 
At 1:24 PM, Blogger Dananeer said...

ربنا يخليكى يا دعاء
لو اعرف انك حتزورينى كنت حطيت اى حاجه تفرحك

و طبعا تكتبى زى ما انت عايزه

ملقيتش ايميلك عندى عشان ابعتلك

 

Post a Comment

<< Home